10 نکته برای طراحی لوگوی


نویسنده
site2017
پست: 2
تاریخ عضویت: شنبه 17 تیر 1396, 6:22 pm
وب سایت: https://www.parsaya.com
Gender:

10 نکته برای طراحی لوگوی

پستتوسط site2017 » شنبه 17 تیر 1396, 6:48 pm

7 نکته بسیار مهم برای طراحی لوگو

در این مقاله شرکت ساخت سایت قصد داریم 7 نکته بسیار مهمی را که شما باید در هنگام طراحی لوگو به خاطر داشته باشید به شما گوشزد نماییم. پس اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به طراحی لوگو علاقه مند می باشند تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.
لوگوی شما باید طراحی هوشمندانه و منحصر به فردی داشته باشد

لوگو اولین چیزی است که از یک برند در ذهن بیننده باقی می ماند، این که یک لوگو خاص و منحصر به فرد باشد موجب می شود که بیشتر از رقبای تجاری خود برای بیننده جذاب باشد و بتواند در ذهن بیننده نقش ببندد. از این رو بسیار مهم است که لوگوی یک کمپانی خاص، منحصر به فرد و جذاب باشد.
لوگو باید درک خوبی از برند به بیننده بدهد

طراحی لوگو اپل

درست که لوگو تنها یک تصویر می باشد اما لوگو به نوعی یک ابزار برای معرفی برند می باشد. لوگو باید به گونه ای باشد که کاربران هدف شما را جذب نماید و در واقع برای دسته مشخصی از کاربران جذابیت ویژه ای داشته باشد. زمانی که شما می خواهید یک لوگو را طراحی نمایید باید همواره استراتژی های کمپانی مربوط به آن لوگو و مخاطبان هدف آنها را در نظر داشته باشید. مانند طراحی لوگو شرکت اپل

انتخاب رنگ در طراحی یک لوگو بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد
انتخاب رنگ بندی مناسب


لوگو به یک برند شخصیت می دهد و از این رو تمامی المان های موجود در لوگو باید با شخصیت برند شما متناظر باشد. از جمله المان های مهم در یک لوگو رنگ آن می باشد، برای مثال استفاده از رنگ های براق و پر رنگ ممکن است جذاب به نظر برسد اما در طولانی مدت زننده می شود از این رو این گونه رنگ ها برای تجارت هایی مثل تولیدات مواد غذایی و خوراکی مناسب می باشد، اما رنگ های مات و ملایم با وجود آنکه در ابتدا شاید جذاب به نظر نرسند اما استفاده از آنها در برندهای مربوط به پوشاک بهتر است.

بهتر است لوگو نام تجاری کمپانی را شامل شود


لوگو شرکت کوکاکولا و ری بن


لوگو در واقع شامل دو المان می باشد، یک سمبل و یک آرم نوشتاری. پیش از آنکه یک کمپانی به این مساله فکر کند که خود را با یک سمبل به کاربران بشناساند باید سعی کند که نام تجاری خود را ملکه ذهن کاربران نماید. پس بهتر است که لوگو نام تجاری کمپانی را شامل شود. به تصویر بالا نگاهی بی اندازید طراحی لوگی شرکت کوکاکولا

لوگو باید ساده و انعطاف پذیر باشد



لوگوی شما باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبایی و جذاب بودن، برای کاربران ساده و قابل درک باشد و آنها در نگاه اول به لوگوی شما متوجه نوع فعالیت کمپانی شما شوند. دقت داشته باشید که مشتریان وقت خود را صرف رمز گشایی لوگوی شما نخواهند کرد پس در طراحی لوگو سادگی را رعایت نمایید.

انتظار نداشته باشید که موفقیت سریع الوقوعی در انتظار شما باشد



آیا شما زمانی که می خواهید یک لوگو طراحی کنید انتظار دارید که لوگوی شما در مدت زمان کوتاهی مثل لوگوی کمپانی های نایک یا آدیداس به یک آیکون مشهور در سراسر دنیا تبدیل شود؟ انتظار شما غیر معقول است. برند سازی به زمان نیاز دارد و سالیان سال طول می کشد که یک برند شهرت جهانی بیابد و همچنین کسب شهرت کاملا در گرو کیفیت محصولات است و شما با محصولات خود می توانید خود را به مشتریان بشناسانید نه با لوگو. به خاطر داشته باشید که حتی اگر زیبا ترین لوگوی جهان را هم برای کمپانی خود طراحی نمایید اما محصولات شما از کیفیت خوبی برخوردار نباشند به نتایج مطلوب خود دست نخواهید یافت.

از منابع و ابزارهای آنلاین استفاده نمایید

مقالات و اطلاعات بسیاری در اینترنت وجود دارد که علاوه بر متخصصانی که در زمینه طراحی لوگو فعالیت می کنند، تمامی کسانی که به طراحی لوگو علاقه دارند و یا می خواهند شخصا لوگوی کمپانی خود را طراحی کنند می توانند از این اطلاعات استفاده نمایند. علاوه بر این وب سایت هایی نیز مانند 99deign.com وجود دارند که در آن ها یک مجموعه بسیار متنوع از لوگوهای از پیش طراحی شده و قابل شخصی سازی به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه های ناچیز وجود دارد که آن دسته افرادی که نمی خواهند هزینه ای را صرف طراحی لوگو برای کمپانی خود نمایند می توانند از لوگوهای آماده موجود در این وب سایت ها استفاده نمایند.


alireza123456
پست: 1
تاریخ عضویت: جمعه 7 شهریور 1399, 6:43 pm
وب سایت: https://tarahilogo.com
Gender:

پستتوسط alireza123456 » جمعه 7 شهریور 1399, 7:10 pm

سلام ممنون از نکاتی که گفتید،علاوه بر این نکات میخام درباره ویژگی های یک لوگو حرفه ای کمی توضیح بدم تا علاوه بر رعایت نکات بالا در پایان بتونید لوگوتون رو بررسی کنید که آیا ویژگی های مهم لوگو حرفه ای رو داره یا نه؟

1: ساده است

تصویر
جزئیات زیاد میتوانند به یک مشکل تبدیل شوند.بنابراین اولویت بالاتر را در ساده طراحی کردن در نظر بگیرید.همه ما عاشق دیدن کار هایی هستیم که ساده هستند و زیبایی یک لوگو را در این میبینیم.سعی کنید طراحی هایتان ساده و در عین حال مفهوم روشنی داشته باشد.این لوگو ها نشان دهنده بزرگ بودن برند و طراح است.

Barack Tamayo
متن بالا نقل قولی از Barack Tamayo مدیر سایت Tamayo و طراح و گرافیست حرفه ایست.در مقاله 50 نکته طراحی لوگو نیز به این موضوع اشاره کردیم که باید طراحی هایتان را تا جای ممکن ساده کنید.یک نکته این مقاله که مرتبط با این موضوع است را در پایین میخوانید:

مايكل بيروت یکی از طراحان مشهور در زمینه لوگو ، معتقد است اولین و مهم ترین چیزی که در طراحی لوگو باید رعایت شود سادگی آن است اگر چه این جمله کمی ساده به نظر می رسد اما یکی از مهم ترین قوانين در حوزه طراحی است. سادگی، باعث می شود لوگوی طراحی شده قابل تشخیص، به یاد ماندنی و تطبیق پذیر باشد. طراحی یک لوگوی ساده بسیار چالش برانگیز است. اگرچه به نظر می رسد کار دشواری در پیش نداشته باشید اما هرکدام از اشيا باید به درستی در جای خود قرار گیرد. اگر یکی از قابلیت های موجود شما را به هدف مورد نظرتان نزدیک نمی کند بهتر است آن را حذف کنید.

2: احساس یا مضمون خاصی را منتقل می کند

اکثر کسب و کار ها میتوانند لیستی از ارزش هایی که یک شرکت میخواهد مردم آن ها را با این صفت بشناسند و ارتباط برقرار کنند انتخاب کند به عنوان مثال صفت هایی مانند : حرفه ای ، ارزان قیمت ، دوستانه ، لوکس و سرگرم کننده.این به این معنی است که لوگو شما باید با این ارزش ها و صفت های کسب و کار مورد نظر هماهنگ باشد.البته این حرف به این معنا نیست که لوگو شما باید نشان دهنده زمینه فعالیت کسب و کار باشد و نشان دهد که چه چیزی میفروشد،همان طور که میدانید در لوگو اپل نشانی از کامپیوتر نیست و در لوگو استارباکس هم نشانی از فنجان قهوه نیست.هر چه لوگو شما منحصر به فرد تر باشد جذاب تر و به یاد ماندنی تر خواهد بود.

3: فونت انتخاب شده نشانه هویت برند است

انتخاب یک نوع فونت که مطابق با ارزش برند مورد نظر باشد برای یک لوگو بسیار ضروری است.اگر بین برند و فونت اختلاف وجود داشته باشد یک تضاد و عدم انسجام را تداعی میکند و در نتیجه اعتماد به برند را کاهش میدهد.هنر انتخاب قلم مناسب برای برند ارتباط مستقیمی با ساخت هویت برند دارد.به عنوان مثال یک فونت دست نویس به احتمال خیلی زیاد برای یک فروشگاه بوتیک مناسب است اما به احتمال زیاد برای یک موسسه حقوقی اصلا مناسب نیست.بنابراین در انتخاب فونت بسیار دقت کنید و قبل از آن حتما تحقیق کنید.برای اینکه برترین سایت های فارسی ارائه دهنده فونت های رایگان و حرفه ای را بشناسید مقاله 10 سایت دانلود فونت فارسی حرفه ای و رایگان را مطالعه کنید.

4: گرافیک همیشه مورد استفاده قرار نمیگیرد


یک لوگو خوب همیشه به گرافیک احتیاج ندارد.اگر به برندی که در حال طراحی لوگو و آرمhttps://tarahilogo.com/services/logo-design/ برای آن هستید گرافیک خاصی نمیخورد میتوانید از آن صرف نظر کنید.با این حال میتوانید از لوگو تایپ ها یا لوگو های نوشتاری استفاده کنید،دقت کنید که انواع مختلفی لوگو داریم و لوگو های تصویری صرفا یک نوع آن است.پیشنهاد میکنم برای مطالعه بیشتر مقاله انواع لوگو را مطالعه فرمایید.با این حال اگر میخواهید از نوشتار در طراحی لوگو استفاده کنید حتما باید یک تایپوگرافی اختصاصی برای لوگو طراحی کنید.برای این منظور میتوانید از یک فونت حرفه ای استفاده کنید و سپس آن فونت را با طراحی خود اختصاصی کنید.(لوگو شرکت های گوگل ، فیسبوک ، ویزا ، کوکاکولا) از این دست لوگو ها هستند.

5: در هر مقیاس خوب به نظر میرسد

بهترین آرم،لوگویی است که در هر سایز و رنگی عالی به نظر برسد.فراموش نکنید که این لوگو نه تنها در سایت و کارت ویزیت،بلکه باید در تمام سطوح چاپی و تبلیغاتی عالی به نظر برسد.لوگو شما باید در همه جا عالی به نظر برسد.این موضوع اهمیت در نظر گرفتن جایی که قرار است لوگو در آن جا قرار بگیرد در زمان طراحی را مشخص میکند.

می توان در مورد جایی که لوگو مورد استفاده قرار می گیرد فرضیاتی داشت. به عنوان مثال لوگوی یک شرکت ممکن است در سایت، رسانه های اجتماعی، در طراحی کارت ویزیت و فروشگاه مورد استفاده قرار گیرد. اما در هر کسب وکاری ممکن است محدودیت های خاصی در اندازه یا سناریوها وجود داشته باشد که باید در طول فرآیند طراحی مد نظر قرار گیرد. به دست آوردن حقایق بسیار مهم است.

منبع : گروه طراحی فلامینگو
https://tarahilogo.com
گروه طراحی فلامینگو - ارائه کلیه خدمات گرافیکی آنلاین از جمله طراحی لوگو و هویت بصری.برای مشاهده نمونه کار ها و توضیحات بیشتر به وبسایت ما مراجعه فرمایید.https://tarahilogo.com

  • موضوعات مشابه
    پاسخ ها
    مشاهده
    آخرین پست

بازگشت به “طراحی و گرافیک وب”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان